Voeding

Zelf helend vermogen door een verbeterd voedingspatroon

Nu we naar het eind lopen van 2020 en je een beetje terug kijkt, kan het niet anders dan te beseffen wat een raar jaar het is geweest. Met veel ups en downs kijken we met enig wantrouwen naar de toekomst. Want, een mutatie van het virus dat ons het hele jaar al teistert is in aantocht en wat gaat dat ons nu weer brengen. Als we alle berichten moeten geloven gaat een vaccinatie ons redden van de ondergang. En iedereen heeft daar zo zijn eigen gedachten over.

Maar hoe zit dat nou eigenlijk met het zelf helend vermogen van ons lichaam. Hoe intelligent is een lichaam eigenlijk. Als je nou eens kijkt wanneer je een snee in je vinger hebt en hoe snel je lichaam dat zelf oplost door het te genezen, dan kan het niet anders dan dat je lichaam heel goed in staat is om zichzelf te genezen. Hoe werkt dat eigenlijk in de natuur, waar een dier niet direct naar een dokter in de buurt kan als hij gewond is geraakt. Zijn wij nog wel in staat om zelf te genezen of heeft ons moderne leefstijl ons teveel verzwakt en waarom wordt daar niets over verteld. Hoe belangrijk zijn eigenlijk de effecten van een omschakeling naar een ander en beter voedingspatroon op lichaam en geest.

Foto: Unsplash

Laat ik je eerst vertellen, dat je lichaam een uitstekend werkend systeem is die als je het de juiste bouwstoffen geeft , goed verzorgt en in balans ook veel beter virussen en bacteriën de baas kan. Het heeft dan een betere weerstand tegen infectieziektes. Zo gebeurt dat dus ook in de natuur waar een juiste balans echt heel belangrijk is.

Wat kan een verbeterde voedingspatroon voor je doen:

Mogelijke korte termijn effecten zijn:

  • Betere bescherming tegen lichaamsvreemde stoffen.
  • Meer energie voor werk en andere activiteiten en sneller herstel na zware inspanning.
  • Verbetering van lichamelijke conditie
  • Verbetering en handhaving van de stressbestendigheid en alertheid, en minder negatieve effecten van overmatige stress.
  • Snellere genezing van verkoudheid en andere lichte aandoeningen.
  • Verlichting van klachten bij acute en chronische aandoeningen.
  • Minder negatieve bijwerkingen van belastende medische ingrepen en lichaamsvreemde medicijnen.

Mogelijke langetermijneffecten zijn:

  • Minder kans op degeneratieve aandoeningen
  • Preventie van verdere achteruitgang en vaak ook daadwerkelijke verbetering bij verschillende chronische aandoeningen.
  • Verlenging van het leven met zes tot twintig gezonde jaren ( mits tijdig begonnen).

De langetermijneffecten treden alleen op als het verbeterde voedingspatroon door de jaren heen consequent wordt volgehouden. Dat veel gezondheidswinst niet meteen of pas na maanden of jaren optreedt, komt omdat met de juiste voeding het biologisch systeem geleidelijk steeds beter gaat functioneren. Dit verbeterde systeem kan zichzelf op lange termijn steeds beter beschermen en optimaal gezond houden.

Ik maak me dan ook ernstig zorgen om de jeugd, die niet beter meer weet dan dat gezonde voeding in een pak zit vol additieven. En hoewel ik een plantaardige leefstijl omarm ben ik niet echt te spreken over het aanbod van nep vlees of nep beleg. Ik begrijp het idee wat erachter zit, om mensen minder vlees te doen eten, wat natuurlijk goed is maar de industrie speelt daar handig op in door vleesvervangers met veel chemische rommel. Ik pleit voor echt eten ,want voeding die uit een fabriek komt IS GEEN VOEDING!

IK weet wat me te doen staat in het nieuwe jaar! Het zelf helend vermogen herstellen en weer in balans komen met je lichaam en met de natuur!! Dat is nog nooit zo belangrijk geweest!! Wees geen slachtoffer, maar neem het heft in eigen hand en ga aan de slag met je gezondheid, dat is de beste strategie om je te beschermen tegen welk virus dan ook !!!

Doe je mee? 2021 here we come…💪 🍀

Liefs Yvonne 💕

Leave a Reply

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *