Waar vier jij dit jaar je vakantie?

Citytrips / vrijdag, juli 12th, 2019

Elk jaar kijk ik toch altijd weer uit naar de zomer vakantie, ik weet niet het geeft je zo’n blij gevoel. Mijn favoriete land is eigenlijk altijd al Spanje geweest, ik vind het gewoon een leuk land met gezellige mensen, lekker eten en een mooie natuur. Dit jaar was het ietsje anders voor ons, want normaal gaan we met de kinderen, die overigens al volwassen zijn hoor, dat even terzijde, maar de jongste is begin di jaar als laatste van het stel uitgevlogen en ja, dan moet je opeens met z’n tweeën op pad. Eerst had ik er een beetje een onwennig gevoel bij, zo van met z’n tweeën naar Roberto ( het appartement waar we al zo’n twintig jaar met z’n allen kwamen en later ook met onze schoondochters erbij )? Roberto was een echte authentieke Spaanse oudere man, hij was zelfs bevriend Salvador Dali, hoe leuk is dat en eigenaar van het appartementen complex waar wij al zo lang kwamen, helaas is Roberto 2 jaar geleden overleden, de man was ver in de tachtig. Maar dit jaar was het toch ietsje anders, we hoefde voor het eerst nergens rekening mee te houden en ik kan je vertellen, dat is ook wel eens fijn hihi.

En wat ook wel een keertje fijn was we hoefde nu eens geen rekening te houden met schoolvakanties, nu konden we gewoon gaan wanneer we wilde, dus in juni pakte we onze koffers ,James op de achterbank en gingen richting het zuiden. James is niet echt een fan van autorijden, het is niet zo dat hij overgeeft in de auto, want dat heeft hij nog nooit gedaan, maar leuk vind hij autorijden niet echt. Hij was altijd blij als we ergens stopte en hij lekker even kon ravotte op een veldje vlak bij het benzinestation. Eenmaal aangekomen in ons appartement met zwembad, wisten we het weer och we zijn weer thuis. Na al die jaren, niet dat het elk jaar was we gingen ook wel eens ergens anders heen, maar kwamen toch steeds weer terug op ons oude stekkie in L’Escala, een pittoresk oud vissersdorpje in noord Spanje vlakbij de Franse Pyreneeën.

Yes, de vakantie is begonnen! We kwamen aan en het was wel wat bewolkt, maar dat kon de pret niet drukken, hoewel het de volgende ochtend en de paar dagen erna nog steeds af en toe bewolkt was, maakte dat ons niet uit, we gingen tenslotte toch niet voor de strand vakantie omdat James bijna nergens het strand opmocht, we gingen om nieuwe stadjes te bekijken , waar we nog niet geweest waren, overigens best moeilijk, want we hadden bijna alles al gezien op een paar stadjes na, zoals Tossa de Mar. Een geweldig oud stadje met mooie baaitjes en leuke winkeltjes en restaurantjes, ik was om! We zijn ook naar Barcelona geweest, omdat dat gewoon moet als je in Spanje bent en hebben ons rond laten rijden door een fietstaxi, echt een aanrader.

Ook zijn we naar de Franse kant geweest en hebben daar heel wat leuke stadjes verkent, ook al ben ik niet echt fan van die scherpe haarspeld bochten. Ik heb hoogtevrees en ben in dat opzicht een bangerik. Maar mooi is het natuurlijk wel dat uitzicht die je dan hebt over de zee en al die witte dorpjes echt geweldig. We hebben dan ook echt genoten van onze eerste vakantie samen, hoewel we de kids ook wel miste op z’n tijd hoor. Maar we hebben samen besloten om ons L’Escala avontuur af te sluiten en onze volgende vakantie’s te vieren in andere landen. Aan alles komt een eind en ook deze nieuwe vakanties zullen ons mooie herinneringen schenken. Ik ben hartstikke dankbaar dat ik echt hele mooie tijden en herinneringen heb aan de vakanties met ons gezin op ons favoriete vakantie bestemmingen L’Escala en hoop nog hele mooie nieuwe fijne plekjes in nieuwe landen te ontdekken samen met z’n tweeën. Ik ben nu al aan het bedenken waar onze nieuwe vakantie zal zijn.